fredag 17 september 2010

Lärande med hjälp av mobiltelefonen

Min projektplan blev godkänd och jag håller nu på att förbereda mig mentalt inför projektet. Min huvudfråga är som jag skrivit tidigare

Elevers inställning till lärande med hjälp av mobiltelefonen
För att ta reda på hur deras inställning är tänker jag använda mig av enkäter och intervjuer, så lång är allt under kontroll. Det är nu när jag ska formulera enkäten och intervju frågorna som det börjar bli lite knepigt.
Är det någon av er som läser som har förslag på någon fråga som vore intressant att ställa?
Målet är att ett stort antal elevera ska få svara på enkäten, så det känns viktigt att den är genmontänkt.

1 kommentar:

  1. Vilken svår fråga Malin! Jag sitter i ungefär samma båt eftersom jag ska göra enkäter och intervjuer för att ta reda på vad eleverna tycker om att ha använt bloggar i undervisningen ... Det är himla svårt att ställa bra frågor som inte är ledande och att utvärdera sin egen undervisning med sina elever under en pågående kurs kan kanske vara svårt? Kan de få för sig att inte vilja svara ärligt för att vara snälla och rara mot betygssättaren? Det kan nog i alla fall i mitt fall vara bra att göra undersökningen anonymt.
    Jag ska ta mig en titt på de andras projektarbeten för att se om jag kan få tips kring frågeställningar och sätt att utvärdera.
    Lycka till!

    SvaraRadera